#Schulzrozkwita z nagrodą główną w konkursie „Pulsu Biznesu”!

Nasza majowa kampania rekrutacyjna #SCHULZrozkwita zdobyła nagrodę główną w konkursie „Siła Przyciągania” magazynu „Puls Biznesu” w kategorii Employer branding – kampania marketingu rekrutacyjnego!

Celem konkursu jest wytypowanie najskuteczniejszych i najbardziej interesujących akcji, kampanii i inicjatyw, dzięki którym firmy przyciągną utalentowanych pracowników, ale także zatrzymają ich u siebie na dłużej. Pozostali laureaci konkursu „Siła Przyciągania” to T-Mobile Polska, Arla Global Shared Services, Nokia Solutions and Networks, Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie, Beesafe, Capgemini Polska, McDonald’s Polska, Credit Agricole Bank Polska, Żabka Polska, 7N, ING Bank Śląski, Roche Polska, Volkswagen Poznań. Serdecznie gratulujemy! Partnerem merytorycznym konkursu jest Deloitte Polska, Orange Polska i LOTTE Wedel.

Kampania #SCHULZrozkwita ze swoim hasłem „maj pracę” w maju poleciała w świat i przyniosła nam owoce: przede wszystkim 9 wspaniałych nowych osób, ale również nagrodę w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2020. Co więcej, do koszyka naszych plonów wpadła właśnie nagroda główna od „Pulsu Biznesu” – czy może być lepiej?

Poniżej przypominamy kampanię:

Kwiecień 2020 pamiętam, jak chyba wszyscy, jak przez mgłę. Może dlatego, że był to prawdziwie depresyjny moment. Niepewność. Apokaliptyczne myśli. Sam budziłem się regularnie o 3 w nocy i nie mogłem zasnąć. Każdy przeżywał ten mroczny czas na swój sposób. Jednocześnie mieliśmy pełne ręce pracy. Tak się złożyło, że branże, które kreatywnie obsługujemy zwiększyły mocno swoją aktywność i my, pracując zdalnie, daliśmy radę, pomimo że było nas za mało. Zdecydowaliśmy, że jedynym rozwiązaniem jest klarowna, sprawna i szeroka rekrutacja. Za tym poszły prace kreatywne, wykonywane „po godzinach”. W całym tym emocjonalnym mroku tworzyliśmy pomysł, który oprócz skuteczności będzie też inspirował nas samych – kreatywnych. Musieliśmy go „odpalić” błyskawicznie i efektownie. Stąd nie braliśmy jeńców. Rzucona na spotkaniu kreatywnym muzyka z “Twin Peaks” dała nam zaczyn do stworzenia kampanii dziwnie uspokajającej, surrealistycznej, będącej sennym odbiciem otaczającej nas rzeczywistości. To był nasz Prozac. Najtrudniejsze okazało się poradzenie sobie z ilością zgłoszeń. Co ciekawe, prawie wszystkie osoby, które przeszły kolejne etapy spotkań i negocjacji to profesjonaliści, którzy rezygnowali ze stanowisk w znanej pracy i decydowali się na trudny krok – zmianę firmy w niepewnych czasach, których zeitgeist oscylował przecież również wokół bezpieczeństwa zawodowego. Z tego, co wiemy, ducha do tego dodała im nasza kampania video. W efekcie zatrudniliśmy 9 osób, a film posłużył też do integracji zespołu kreatywnego. Jesteśmy dumni, że nasza niskobudżetowa, nieoczywista kampania employer brandingowa stała się viralem, a w branży zawrzało jak w ulu. Akcja była szeroko komentowana oraz nagradzanakomentuje Michał Gajewski, assoc. creative dir. w naszej agencji.

Macie ochotę posłuchać więcej? Zapraszamy na debatę online organizowaną przez „Puls Biznesu”, w której udział bierze Wojciech Kotala, nasz CEO, jak również eksperci innych marek – mi.n. Deloitte, Orange i Wedel. Temat debaty to ,,Employer branding zdefiniowany na nowo”.