Niezależna komórka social media

Podjęliśmy decyzję o wydzieleniu komórki social mediowej, na czele której staje Katarzyna Czajkowska. W skład zespołu wchodzą graphic designerzy, copywriterzy oraz media plannerzy.

 

W wyniku ostatnich zmian strukturalnych obsługa social media stała się niezależnym działem agencji. Dotychczas stanowiła element zespołów kreatywnych.

Decyzja związana jest ze zmieniającym się charakterem briefów i prac realizowanych przez agencję. Nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że coraz trudniej spotkać brief, w którym aspekt szeroko rozumianych mediów społecznościowych nie byłby wymagany jako element obowiązkowy. To znajduje swoje odzwierciedlenie również w przychodach firmy, obszar mediów społecznościowych staje się dla agencji coraz bardziej widoczny i znaczący. Niewątpliwie ten aspekt będzie miał znaczenie dla dalszego kierunku rozwoju agencji i związanych z tym inwestycji. Stąd też decyzja, aby wydzielić zespół specjalistów, dla których social media są chlebem powszednim i którzy mogą samodzielnie w sposób efektywny realizować projekty – komentuje Andrzej Kapera, managing director Schulz brand friendly.

Jest jeszcze jeden ważny element – social media z jednej strony stały się częścią naszego życia prywatnego, ale także komunikacji marketingowej prowadzonej przez marki. To sugerowałby, że rynek obfituje w ekspertów i łatwo znaleźć osobę, która będzie mogła zarządzać zespołem specjalizującym się w social mediach. Okazuje się, że jest odwrotnie. W rekrutacji postawiliśmy bardzo wysokie wymagania i ostatecznie zdecydowaliśmy się na Kasię jako osobę, która dzięki swojemu doświadczeniu zarówno w domu mediowym, po stronie wydawcy i wreszcie po stronie klienta daje nam gwarancję, że Schulz jeszcze bardziej wzmocni się jako organizacja – dodaje Andrzej Kapera.

Kim jest nowa Social Media Group Head?

Katarzyna Czajkowska działa w branży reklamowej od 10 lat. Wiedzę i doświadczenie zdobywała, planując strategie komunikacji i działania w mediach tradycyjnych i interaktywnych dla marek lokalnych i ogólnopolskich, m.in. Kupiec, Mokate, Ustronianka, Eveline, Bioderma, Oknoplast, Unimil czy T-Mobile. Przez ostatnie 5 lat była związana z firmą Maspex, gdzie współtworzyła całoroczne strategie komunikacji w Polsce i krajach bałtyckich dla portfolio marek Kubuś, Lubella i Tiger oraz wybrane działania reklamowe innych marek firmy.

Napędza mnie zdobywanie wiedzy i możliwość dzielenia się nią z innymi. Mam nadzieję, że w dziale mediów społecznościowych, który poprowadzę, będzie wrzało od kreatywnych pomysłów, obserwacji dotyczących otoczenia i wiedzy mediowej. Copywriterzy, graficy i media planerzy połączą swoje siły, aby tworzyć dla firm i marek oferty poparte wiedzą, doświadczeniem i talentem – komentuje Katarzyna Czajkowska. – Rozwój mediów społecznościowych i związanych z tym możliwości reklamowych obserwuję od lat i w nim uczestniczę. To niekończąca się podróż, jeśli brać pod uwagę potencjał, a także twarde dane pozwalające mierzyć efekt. W social mediach chodzi jednak o coś więcej niż wskaźniki i innowacyjne rozwiązania. Ważne jest zrozumienie, że po drugiej stronie stoi żywy człowiek, do którego nie tylko mówimy, ale z którym rozmawiamy – dodaje Czajkowska.

Nasza agencja w zakresie social mediów obsługuje m.in. Wawel, Polskie Koleje Linowe czy BNP Paribas Security Services.