Masz moc, aby odmienić Święta samotnych seniorów!

„Moc niewidzialności” to niezwykły, przejmujący spot, który z przyjemnością przygotowaliśmy na potrzeby kampanii społecznej „Podaruj Wigilię” Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Jakie są jej cele? Wzruszyć, uświadomić problem samotności wśród seniorów oraz rozkręcić zbiórkę, która sprawi, że Święta starszych osób będą niezapomniane!

Czy Boże Narodzenie to zawsze czas radości i spotkań w licznym gronie? Niestety okazuje się, że wielu seniorów każdego roku spędza Święta (i nie tylko) w… samotności. Kampania Stowarzyszenia mali bracia Ubogich ukazuje rzeczywistość oczami swoich podopiecznych oraz uwrażliwia na los seniorów, którzy nie mają z kim spędzać tego ważnego, rodzinnego czasu.

Dlaczego niewidzialność?

Ostatni czas w naszej agencji był niezwykle intensywny. Pracowaliśmy nad spotem corocznej akcji fundraisingowej Stowarzyszenia mali bracia Ubogich, a efekty naszych wytężonych działań są dla nas powodem do dumy. Koncepcję spotu oparliśmy o niewidzialność, która dla młodych osób mogłaby wydawać się atrakcyjną supermocą, ale dla niezauważanych przez lata seniorów jest niezwykle krzywdząca.

Film „Moc niewidzialności” to prosta historia, która kontrastuje dziecięcą perspektywę z rzeczywistością samotnej kobiety. List do Świętego Mikołaja ilustrowany scenami z życia seniorki nie wymaga dodatkowych środków wyrazu. Czarno-biały obraz tylko wzmacnia przekaz o Bożym Narodzeniu, które straciło swój kolor i boleśnie wręcz odcina się od reklamowego blichtru kampanii świątecznych – zaznacza Emilia Czerwiec, nasza creative lead, senior copywriter.

Poniżej przedstawiamy nasz spot: 

Nasza agencja odpowiada za przygotowanie strategii, koncepcję kreatywną i realizację kampanii, kompleksowe działania digital i PR. Za produkcję odpowiada dom produkcyjny Lemon Film, a za strategię mediową i zakup mediów – Zenith. Spot wyreżyserował duet reżyserski Frydrych/ Zdanowski, zdjęcia zrealizowała Dominika Podczaska, a muzykę skomponował Tomasz Toczkowski.

Szczególnie ważne było dla nas znalezienie odpowiedniej lokacji, pasującej do głównej bohaterki i jej historii oraz oddającej klimat, w jakim utrzymana jest kampania. Przy produkcji tego spotu skupiliśmy się na realizacji konceptu konfrontacji dwóch światów, dziecięcego, radosnego, w kolorze i tego smutniejszego, czarno-białego, w jakim żyją samotne starsze osoby – mówi Wojciech Klimczak, producent w Lemon Film.

W ramach kampanii 360° planowane są działania w telewizji, radiu, prasie, Internecie oraz OOH.

Media zaplanowaliśmy w taki sposób, aby zapewnić kampanii możliwie szerokie dotarcie do odbiorców, a przede wszystkim zagwarantować efektywne przełożenie kontaktu na wpłaty od darczyńców. Jak w przypadku każdej komunikacji non profit i tym razem skupiliśmy się na zminimalizowaniu nakładów, co w znacznej mierze oznacza negocjowanie gratisowych emisji. Jesteśmy zadowoleni z efektu i zasięgów kampanii– dodaje Marta Marchlewska, communicatons & business director w Zenith.

Tutaj można podejrzeć, jak wyglądała nasza praca od kulis:

Czym jest akcja ,,Podaruj Wigilię?”

Celem akcji Stowarzyszenia mali bracia Ubogich „Podaruj Wigilię” jest zebranie funduszy na organizację spotkań wigilijnych dla samotnych seniorów. W tym roku sytuacja jest niestety jeszcze trudniejsza, z uwagi na obostrzenia związane z pandemią. Dla wielu starszych osób choćby codzienne wyjścia do sklepu były możliwością wejścia w interakcję z drugim człowiekiem. Z uwagi na bezpieczeństwo, Stowarzyszenie zrezygnowało z dużego świątecznego spotkania seniorów na rzecz wizyt w domach podopiecznych. Dzięki wolontariuszom seniorzy otrzymają kolację wigilijną, ozdobę świąteczną i drobny podarunek. W Polsce Stowarzyszenie mali bracia Ubogich działa od kilkunastu lat, a pomoc seniorom to m.in. wsparcie emocjonalne, organizacja wycieczek, rozmowy telefoniczne, wspólne kolacje czy odwiedziny.

Dlaczego masz realną moc, aby odmienić te Święta?

Samotność sprawia, że znikamy… Stajemy się niewidzialni. Od lat Święta nie są już dla mnie tak radosne, jak kiedyś. Dzieci wyjechały, a męża już nie ma. Boże Narodzenie jest coraz smutniejsze… – takie słowa usłyszałam od jednej z naszych podopiecznych, mówi Joanna Mielczarek, dyrektor Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.

Chcesz wesprzeć świąteczną akcję dla seniorów? Nic prostszego!

Wejdź na stronę zbiórki www.podarujwigilie.pl! Jedna kolacja wigilijna z upominkiem i świąteczną ozdobą dla seniora to 50 zł. Każda wpłata ma znaczenie, do dzieła!

Jak jeszcze pomóc samotnym seniorom? Udostępnij film promujący zbiórkę, podziel się linkiem do zbiórki na swoich profilach społecznościowych lub wspieraj działania Stowarzyszenia mali bracia Ubogich na Facebooku.

Jestem przekonany, że kampania przełoży się na otwarcie ludzkich serc i pomoc ludziom, którzy tego potrzebują, szczególnie w czasach izolacji społecznej. Aby to osiągnąć, nasz zespół dał z siebie wszystko – komentuje Wojciech Papuziński, associate creative director w naszej agencji.