Marka w czasach pandemii

Przygotowaliśmy dla Was coś extra! Pierwsze takie na rynku, wieloaspektowe spojrzenie na branżę oraz działanie marek w czasie kryzysu. Trzynastu Wspaniałych przeanalizowało rynek i spojrzało na ostatnie działania komunikacyjne od strony strategii i biznesu, kreacji, digital oraz PR. Zapraszamy do lektury bezpłatnej bazy wiedzy! Dajcie znać czy się Wam podoba, jesteśmy tacy podekscytowani!

Za nami, ale i przed nami czas zmian. Zmian w marketingu, zmian w myśleniu, zmian w codziennym życiu. Przed Wami wiele słów o tym jak my widzimy nową rzeczywistość i czego możemy się z niej nauczyć. Zawsze uważaliśmy, że na marketing warto patrzeć z wielu, równych sobie stron. Także teraz, kiedy widoczne zmiany w kreacji wymagać będą od wielu marek strategicznej przebudowy.

Strategia i biznes

Czy wiecie, jak funkcjonować, kiedy nasze poczucie bezpieczeństwa zarówno jako jednostek społecznych, jak i pracowników firm zostają tak bardzo zachwiane? Przeczytajcie, jak widzi to nasz CEO, Wojciech Kotala. Jedno jest pewne – nie warto czekać z założonymi rękami, czas na działanie, radzi Michał Cieciak, Business development manager. To trudny okres, ale idealny, aby pokazać swoją kreatywność i, co ważne w biznesie, umiejętność dostosowania się do nowych warunków. To na pewno docenią Klienci, uważa Monika Popowska, Client service director. Jak zaznacza Ewa Leksander, nasz Copywriter, tylko działając razem przetrwamy kryzys. Pamiętajmy – wszystko jest możliwe i warto to przekuć na optymistyczny kierunek.

Kreacja

Przymusowy pobyt w domu to dla wielu z nas zupełnie nowa sytuacja. Odkrywamy na świeżo zasoby sieci. Błyskawicznie zapełniła się ona treściami, które można podzielić generalnie na dwie kategorie: usługową i czasoumilającą. Jeszcze niedawno większość z nas nie słyszała też o social distancing. Jak uchronić się przed dystansem emocjonalnym i izolacją w okresie rządów dystansu fizycznego pisze Ewa Leksander. Czy obok zapasów żywności warto zrobić zapasy cyfrowe i kiedy można już po nie sięgnąć, radzi Copywriter Łukasz Gręda. A jak marki poradziły sobie w tym czasie w social mediach? Najlepsze światowe i polskie przykłady RTM-u przywołuje Senior copywriter Anna Semeniuk.

Digital

Pandemia wymusiła na markach na całym świecie odnalezienie się w nowej rzeczywistości i dostosowanie do niej działań. To zdecydowanie nie jest czas na trzymanie się zaplanowanej strategii, uważa Natalia Kozak, Content copywriter. Na barkach influencerów też spoczywa nie lada odpowiedzialność, bo to z ich zdaniem młodzi liczą się często najbardziej. Justyna Ryńska, Junior influencer marketing specialist, zastanawia się, czy wszyscy poradzili sobie z tym ciężarem. A jak z kryzysem uporali się internetowi giganci? Na to pytanie odpowiada nasz Strategy group head, Paweł Jóźwik, sprawdzając skuteczność działań firm takich jak Facebook czy Google.

PR

Nastały czasy kina, teatru, wystaw i koncertów w wersji online. Użyteczność treści – to wyróżniło komunikację instytucji kultury. Według Alicji Brzyskiej w social mediach instytucje kulturalne poradziły sobie lepiej niż niejedna marka! Na polu PR w okresie pandemii działo się naprawdę sporo. Czy marki w swoich działaniach CSR pamiętały o korzyściach dla społeczeństwa, ale i swojej tożsamości? Działaniom zagranicznych firm przyjrzał się Bartłomiej Pałacki, Content copywriter. A jak sytuacja na rynku polskim? Ogromne pokłady dobra! Dawno żaden kryzys nie zjednoczył tak bardzo Polaków ponad wszelkimi podziałami, pisze PR Manager Dominika Kozłowska.

Raport powstał we współpracy z:

Dziękujemy! Zapraszamy: