#DobraRobotaChallenge, czyli opowiadamy młodzieży o pracy w agencji reklamowej

Niedawno zostaliśmy zaproszeni przez Fundację Wawel z Rodziną do wspaniałego projektu, który ma na celu wyjaśnienie młodzieży, co wiąże się z wykonywaniem danego zawodu.  

Na czym polega wyzwanie?

#DobraRobotaChallenge, bo tak nazywa się inicjatywa, ma zachęcać osoby pracujące na różnych stanowiskach do podzielenia się krótkim video ze swojego dnia pracy. Zasady wyzwania są proste: nagrywasz około dwuminutowy filmik ze swojej pracy, publikujesz go na swoich mediach społecznościowych, oznaczasz hashtagiem #DobraRobotaChallenge oraz zapraszasz do akcji kolejne osoby. To świetny sposób na pokazanie młodym ludziom wachlarza możliwości zawodowych, jak również wytłumaczenie specyfiki danego zawodu.  

Jak zaangażowaliśmy się w ideę fundacji?

Oczywiście nie mogliśmy przejść obojętnie obok tak ciekawej akcji! Długo zastanawialiśmy się, jak najlepiej ukazać charakter pracy agencji reklamowej, o jakim stanowisku opowiedzieć, na czym się skupić, by przekazać możliwie najciekawsze rzeczy, a co najważniejsze – zrobić to w totalnie przystępny sposób. Z własnego doświadczenia wiemy, że specyfika pracy agencji nie zawsze jest zrozumiała dla młodzieży i często wymaga obszerniejszego wytłumaczenia. Na challenge postanowiliśmy odpowiedzieć krótką animacją, wykorzystując nasze umiejętności i kreatywne spojrzenie na pojawiąjące się zadania. W projekt niesamowicie zaangażowało się kilka osób, dzięki którym powstała piękna animacja, opowiadająca przekrojowo o pracy w agencji reklamowej. Młodzież dowie się, czym zajmuje się copywriter, kim jest account i jakie cechy powinien posiadać, co robi grafik komputerowy oraz jak wygląda codzienność PR-owca w agencji.

Poniżej przedstawiamy naszą animację:

 

Akcja Fundacji Wawel z Rodziną #DobraRobotaChallenge to świetna okazja do przybliżenia młodemu pokoleniu bogactwa dostępnych zawodów oraz wytłumaczenia specyfiki branżowej. Możliwość zajrzenia za kulisy czyjejś pracy nie zdarza się codziennie. Mamy nadzieję, że nasza animacja, której stworzenie dostarczyło nam wiele radości, będzie pomocna nie tylko dla młodzieży, ale również dla kolegów i koleżanek z branży. Doskonale wiemy, że czasem trudno wytłumaczyć młodym czym tak właściwie zajmujemy się na co dzień i co dzieje się w agencji reklamowej. 😉 

Młodzi adepci świata marketingu i reklamy – czekamy na Was! 

Nad animacją pracowali: 

  • Rysownik: Marcin Poważa 
  • Lektor: Bartosz GajdarskiSoundIT 
  • Koncept kreatywny: Wojciech Papuziński 
  • Account: Agnieszka Łuczyn 
  • Montaż i animacja: Witktor Bartel 
  • Casting: Schulz brand friendly

W rolach głównych: Wojciech Papuziński, Agnieszka Łuczyn, Witkor Bartel oraz Dominika Kozłowska.