Społeczna odpowiedzialność biznesu: jak Wawel czyni dobro?

Coraz więcej firm angażuje się w działalność dobroczynną, wspierając potrzebujących. Wawel w ramach programu „Serce rośnie”, w którym udział biorą również konsumenci, pomaga aż pięciu fundacjom charytatywnym.

Społeczna odpowiedzialność biznesu

Współpraca z biznesem daje organizacjom wiele możliwości, dzięki którym nie muszą liczyć jedynie na fundusze państwowe. Pozyskują wówczas niezależność i mogą realizować bardziej wymagające projekty lub pomóc większej liczbie osób czy instytucji. Prowadzone przez nich działania mogą poszerzać świadomość odbiorców, zwiększać ich zaangażowanie w określone działania lub zwrócić uwagę na lokalne problemy.

Już blisko co druga duża i średnia firma prowadzi w Polsce działania z zakresu CSR.* Firmy coraz chętniej angażują się w tego typu akcje, a różnorodność programów i narzędzi sprawia, że każda firma może wybrać właściwą formę pomocy, odpowiednią do branży czy wielkości przedsiębiorstwa, jakie reprezentuje.

Serce rośnie z Wawelem

Wawel, producent słodyczy chce inspirować ludzi do czynienia dobra nie tylko poprzez tworzenie wysokiej jakości słodyczy, ale także dzięki akcji „Serce rośnie”. Jej poprzednia edycja pod nazwą „Z miłości do radości” cieszyła się dużym zainteresowaniem i pokazała, że Polacy chcą pomagać i wspierać potrzebujących. Dzięki zaangażowaniu konsumentów organizacje charytatywne otrzymały wówczas łącznie aż 1,5 miliona złotych na swoją działalność dobroczynną. Beneficjentami pomocy były fundacje: Mimo wszystko, Akogo?, Wawel z Rodziną, Poza Horyzonty i Stowarzyszenie Wiosna. Sukces akcji zainspirował Wawel do organizacji kolejnej edycji, do której zaproszenie otrzymały te same organizacje charytatywne.

W ramach społeczno-konsumenckiej akcji „Serce Rośnie” każdy, kto kupi wyroby Wawelu oznaczone specjalnym serduszkiem może przeznaczyć realną kwotę pieniędzy na wsparcie jednej z pięciu organizacji charytatywnych. Wawel przekaże im gwarantowane 1,5 miliona złotych. Ponadto, na przygotowanej przez nas stronie www.sercerosnie.com.pl internauci przez ostatnie miesiące mogli naklejać wirtualne serduszka na opakowanie czekolady. Ich zaangażowanie było ogromne! Umieścili łącznie 2,5 miliona serduszek, dzięki czemu Wawel przeznaczy na cele społeczne właśnie taką kwotę pieniędzy. Dodatkowo konsumenci na swoich indywidualnych kontach mogą zbierać punkty-serduszka, a następnie wymieniać je na atrakcyjne nagrody rzeczowe.

Projekt 360

Dla „Serce Rośnie” opracowaliśmy całą strategię komunikacji na 2018 rok, a także zaprojektowaliśmy mechanizm całej akcji. Jesteśmy również autorami nowej nazwy całego projektu, którego pierwsza edycja była prowadzona pod hasłem „Z miłości do radości”. Przygotowaliśmy koncepcję kreatywną – key visuale oraz szereg formatów reklamowych i szatę graficzną dedykowanego landing page’a www.sercerosnie.com.pl. Od listopada 2017 roku także aktywnie promujemy akcję Serce Rośnie w mediach społecznościowych oraz za pomocą mailingów. Na co dzień prowadzimy również fanpage Wawelu na Facebooku, na którym dzielimy się m.in. informacjami na temat akcji „Serce Rośnie”.

* [http://inquirymarketresearch.pl/eko-trend-rosnie-sile/], Inquiry Market Research, „Rynek żywności ekologicznej w Polsce”