Christmas friendly, czyli krótki przegląd najlepszych reklam świątecznych

Święta są w nas, bez względu na to, czy ubieramy choinkę i czekamy na pierwszą gwiazdkę, czy po prostu zakładamy śmieszne, świąteczne swetry i czekamy na transmisję „Kevina samego w domu”.

My, jako osoby advert friendly kochamy reklamy, a na te świąteczne czekamy wyjątkowo niecierpliwie. Dlaczego? Bo wiemy, jak szeroki wachlarz emocji w nas wzbudzają. Niektóre rozśmieszają, inne sprawiają, że nie potrafimy powstrzymać łez wzruszenia.
Przyjrzeliśmy się wielu (naprawdę wielu) spotom, które sprawiły, że nasze christmas friendly serca zabiły szybciej.

John Lewis & Partners – Elton John, czyli start z wysokiego

Świąteczne reklamy John Levis są co roku jednymi z bardziej wyczekiwanych nie tylko przez konsumentów, ale także przez marketerów. Od lat pokazują, że reklama świąteczna to coś więcej, niż Święty Mikołaj i odrobina śniegu. To wartości rodzinne, życzliwość, empatia dla innych.

W tym roku główną rolę w spocie odegrał Elton John, by pokazać, że „niektóre prezenty to coś więcej niż tylko prezenty”. Cofamy się w czasie, do momentu, w którym Elton dostaje swój pierwszy fortepian. Krótko mówiąc, nie musisz być fanem, aby ta reklama poruszyła i Ciebie!

Waitrose and Partners – „Fast Forward”

Najnowsza świąteczna reklama Waitrose & Partners – „Fast Forward” pokazuje młodą dziewczynę, która zachęca swoją rodzinę do wspólnego obejrzenia jednego z największych tegorocznych telewizyjnych spotów świątecznych – reklamy „The Boy & The Piano” z Eltonem Johnem.

Słyszymy początek „Your Song” Eltona i widzimy, jak reklama zaczyna pojawiać się na ekranie. Kamera przesuwa się na rodziców, którzy dzielą się spojrzeniem, a następnie przejmują kontrolę nad pilotem i zaczynają przewijać reklamę, pozostawiając córkę zakłopotaną. Gdy reklama dobiega końca, dowiadujemy się, co było przyczyną pośpiesznego oglądania. Rodzice po prostu nie mogli się doczekać, aby zjeść swoje ulubione ciasto.

Ikea – „W te święta rozłącz się, aby na nowo się połączyć”

A gdybyśmy Ci powiedzieli, że istnieje gra, która polega na odpowiadaniu na proste pytania związane z Twoimi bliskimi… Odważysz się zagrać, ufając temu, co wiesz o swoich krewnych?

W spocie możemy zobaczyć spotkanie czterech drużyn – rodzin. Pierwsze pytania, skierowane szczególnie w stronę najmłodszych, dotyczą sieci społecznościowych i życia celebrytów. Na te pytania odpowiadają bez problemu. Ton gry zmienia się jednak, gdy tematem stają się najbliżsi krewni.

Jaki jest ulubiony film twojego dziecka? Jak spotkali się twoi rodzice? Gdzie wybrali się Twoi rodzice na miesiąc miodowy? O czym marzy Twoja żona?

IKEA pokazuje w swojej kampanii to, o czym mówimy od lat, kiedy siadamy do kolacji w Wigilię. Wyłączmy w tym czasie telefony, aby cieszyć się rozmową i prawdziwie czerpać z czasu, który spędzamy wśród naszych bliskich. W skrócie, odłączmy się, aby się połączyć.

Tym rodzinnym akcentem kończymy nasze krótkie podsumowanie spotów świątecznych.

Życzymy Wam, abyście byli:
#familyfriendly
#christmastreefriendly
#KevinHomeAlonefriendly