Najciekawsze mundialowe spoty – nasz subiektywny ranking

Nadszedł czas kibicowania! Począwszy od 14 czerwca wszyscy staliśmy się fanami piłki nożnej. Wszyscy. Bez względu na to, czy i jak bardzo ją kochamy, przez najbliższy miesiąc trudno nam będzie oderwać się od sportowych emocji serwowanych przez mundial w Rosji. Piłka nożna zdominuje serwisy informacyjne, media społecznościowe, dyskusje w pracy i w rodzinnym gronie.

W związku z tym, że na finałach w Rosji interesować nas będą głównie sukcesy polskiej reprezentacji, w niniejszym zestawieniu podglądamy kampanie mundialowe z naszego podwórka. Poniżej subiektywny ranking najciekawszych spotów.

Biedronka

Niby wszystko to już widzieliśmy. Prawdziwie sportowe emocje udzielają się wszystkim. Ulice się wyludniają. Każdy kibicuje. Niektórzy razem, inni osobno. Jedni w głębokim skupieniu, inni przy okazji. Ale łączy nas jedno – duma z naszej reprezentacji. Od strony koncepcyjnej spot niczym nie zaskakuje. Jednak zrealizowany jest tak smakowicie, że każdą sekundą można się delektować. Są prawdziwe, piłkarskie emocje, są prawdziwi ludzie i są te wszystkie sytuacje, które można obserwować wyłącznie podczas ważnych meczów polskiej reprezentacji. Biedronka jako oficjalny sponsor reprezentacji Polski robi to dobrze.

Orange

Każdy piłkarz chce być jak Ronaldo. A teraz presja na bycie nim jest jeszcze większa! Kampania oparta na prostym, ale trafnym spostrzeżeniu, że na boiskach piłkarskich moda często wyprzedza sport. Często przybierając formy karykaturalne. Ten zabawny insight znakomicie łączy się z głównym przekazem kampanii i konkretną ofertą produktową. Prosto, dowcipnie i na temat. Brawo!

NC+

Nie znam żadnego Iwana, ale tego jakbym znał od lat. Pomysł oparty na stereotypowym obrazie rosyjskiego oligarchy z charakterystyczną dla niego pompą, zbytkiem i przepychem. Pokazany oczywiście z dystansem i humorem. Bo przecież uwielbiamy oglądać innych w krzywym zwierciadle, prawda? Pomysł kreatywny w ciekawy sposób wplata w całą historię ofertę produktową. Jest zabawnie, jest produktowo, jest sprytnie. Niby nie o piłce, ale na pewno o rosyjskim mundialu. Bardzo sprytnie!

LV BET

W związku z tym, że piłkarskie emocje to również ból, rozczarowanie, a nawet czarna rozpacz, do zestawienia dołączam również kampanię, która mnie osobiście zdumiała. Ja rozumiem, że Pan Działacz jest memicznym królem internetu, pasuje do grupy docelowej i porywa tłumy. Wiem, że „celebrytów” można kreatywnie (nawet autoironicznie) wykorzystywać w swoich kampaniach. Jednak trudno mi zrozumieć, jak marka będąca na styku sportu i pieniędzy, w której DNA powinna być przejrzystość i transparentność, może sobie pozwolić na stąpanie po tak kruchym lodzie. Załatwianie mundiali w zaciszu apartamentu działacza to nie obszar dla firmy bukmacherskiej. Nawet przy piramidalnej dawce autoironii. Ale może nie mam poczucia humoru?

Newsletter

Najnowsze wieści bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Schulz brand friendly, z siedzibą w Krakowie, ul. Na Zjeździe 11.

FreshMail.pl