Mundial 2018: Mecz o wszystko przez pryzmat marek

Od 2002 roku i ówczesnych mistrzostw świata w piłce nożnej minęło już sporo czasu, ale fani wciąż pamiętają o znamiennej klątwie: meczu otwarcia, meczu o wszystko i meczu o honor. Jesteśmy już po drugiej rozgrywce i póki co wszystko idzie zgodnie z planem. Nic więc dziwnego, że i marki sumiennie przygotowały się do opowiadania o kolejnych meczach – scenariusz wydarzeń wciąż pozostaje ten sam.

Jak więc zareagowały marki na przegraną polskiej reprezentacji w meczu z Kolumbią? Występują: surowi recenzenci, mili pocieszyciele, obojętni obserwatorzy i tragiczno-romantyczny wydawca. Oto pełna lista.

Wyborowa

Marka polskiej wódki bez zbędnego komentarza opublikowała grafikę podsumowującą przegrany mecz, a wszystko w duchu – dostaliśmy „mocne lanie”.

real time marketing

Perła

Równie krytycznie do gry polskich piłkarzy odniosła się inna marka alkoholowa, tym razem piwna.

real time marketing

Harnaś

Odmienną taktykę mówienia o meczu przyjęła marka piwa Harnaś. Zamiast krytykować, zwraca uwagę na ciąg dalszy mundialu i radość z samego kibicowania.

real time marketing

Ballantine’s

Jeszcze bardziej optymistycznie w stosunku do wyniku meczu polskiej reprezentacji podeszła marka szkockiej whisky.

real time marketing

Luksusowa

Kolejna marka polskiej wódki jednoznacznie kieruje swój komunikat do męskich odbiorców, również w tonie neutralnym.

real time marketing

Żywiec

Znana marka piwa opublikowała dwa posty związane z meczem Polska-Kolumbia. Pierwszy jeszcze przed startem rozgrywki:

Kolejny już po przegranej:

real time marketing

YES

Oprócz profili bardziej ukierunkowanych na mężczyzn głos zabrała również marka z biżuterią. Swój komunikat skierowała do kobiet, które mogą wesprzeć ukochanego po przegranej.

real time marketing

KFC

Smutne podsumowanie meczu pojawiło się także na stronie KFC – to przypomnienie o braku możliwości wyjścia z grupy polskiej reprezentacji.

real time marketing

Ceneo

Kolejna marka, która zachęca do pogodzenia się z przegraną, choć chyba bardziej w optymistycznym tonie – w końcu zaprasza na wakacje 😉

real time marketing

Nivea

Tak jak po pierwszym meczu, tak po drugim Nivea stara się pocieszyć naszych piłkarzy, przekonując, że „nic się nie stało”.

real time marketing

Muzeum Łazienki Królewskie

Gdyby nie dość duże podobieństwo posta do wpisu umieszczonego po pierwszym meczu polskiej reprezentacji przez Muzeum Narodowe w Warszawie, na pewno reakcja wydawałaby się ciekawsza. W tym kontekście to jednak słaba podróbka 😉

real time marketing

Przegląd Sportowy

Wszystko podsumował „Przegląd Sportowy”, który zaprezentował okładkę kolejnego numeru. Adam się zgadza, Dziady też, brakuje jeszcze III części. Ale mecz z Japonią jeszcze przed nami 🙂

Newsletter

Najnowsze wieści bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Schulz brand friendly, z siedzibą w Krakowie, ul. Na Zjeździe 11.

FreshMail.pl