Nasza kwietna rewolucja w Media&Marketing Polska

Dwa zespoły Schulza z radością podjęły wyzwanie i zaprojektowały dwie zupełnie różne strategie komunikacji dla Fundacji Kwietnej.

Wyzwanie od MMP

Co roku magazyn MMP zaprasza agencje reklamowe do przygotowania działań na podstawie fikcyjnego bądź prawdziwego briefu. W tym roku brief był jak najbardziej realny i stworzony przez Fundację Kwietną, która siejąc kwiaty stara się dbać m.in. o bioróżnorodność.

Tegoroczne zadanie agencji polegało na przygotowaniu m.in. strategii komunikacji, opracowaniu mechanizmu dystrybucji nasion oraz zaprojektowaniu ich opakowania. Celem akcji jest zachęcenie mieszkańców miast do zakładania na tarasach, balkonach, parapetach i w ogródkach doniczek z kwiatami, które będą przyjazne dla owadów. Fundacja chce również zwiększyć świadomość ekologiczną mieszkańców miast i zyskać akceptację społeczną dla zagospodarowania przestrzeni kwiatami.

Do przygotowania komunikacji w ramach projektu zgłosiły się dwa teamy – Emilia Czerwiec, Senior Copywriter i Paulina Pazowska, Junior Graphic Designer oraz Copywriter Łukasz Gręda i Junior Graphic Designer Hania Tretyak.

„Szczere pole w miłą łąkę”

Natura już nas nie woła. Natura do nas krzyczy. A my nie zawsze chcemy to usłyszeć. Dlatego proponujemy mówić językiem miłym, ale bez zbędnych ozdobników. Chcemy powiedzieć szczerze i konkretnie, dlaczego warto tworzyć miejskie łąki z Fundacją Kwietną

– mówi Emilia Czerwiec, Senior Copywriter.

konkurs MMP
KV autorstwa Emilii Czerwiec i Pauliny Pazowskiej

Emilia i Paulina stworzyły reklamę wizualną z unikatowym językiem oraz stylem komunikacji. W tej koncepcji bawiły się wieloznacznością szczerości i bycia miłym. Szczere pole to przestrzeń, w której brakuje zieleni, natomiast miła łąka to przyjemny widok dla oka oraz ekspresja kwiatów.

Szczere pole, mówi do nas prawdę. Opowiada, dlaczego chce być miłą łąką. Dlaczego dzika natura jest ważna i jaki wpływ na ekosystem mają łąki. A miła łąka to nic innego jak naoczny dowód wdzięczności od matki natury. To dosłownie bukiet kwiatów, który otrzymuje człowiek. A kwiaty, jak wiemy, mają swoje znaczenie i wyrażają pewne uczucia. Dlatego postanowiliśmy oddać im głos!

– dodaje Emilia Czerwiec.

Biodegradowalne opakowania

Szukając koncepcji opakowań, dziewczyny postanowiły być w 100% ekologiczne i biodegradowalne. Dlatego też zaproponowały kompostowalne minikartoniki wykonane z bagassy (trzcina cukrowa), które są odporne na wodę, tłuszcz i cięcia oraz woreczki z biodegradowalnej i kompostowalnej skrobi.

Efektowne kartki

Prostym w realizacji, a efektownym formalnie zabiegiem jest stworzenie kartek z zatopionymi w środku ziarnami. Zmielony papier z wodą należy zmieszać z ziarnami – z tego uformować arkusze papieru, a następnie wykonać kartki na dowolne okazje. Fragmenty kartki wystarczy położyć w ziemi i lekko nią przysypać.

konkurs MMP
Poczta kwiatowa według pomysłu Emilii Czerwiec i Pauliny Pazowskiej

„Nasiona walczące”

W koncepcji Hani i Łukasza dzikie kwiaty są narzędziem w walce o lepsze jutro, w którym jest miejsce na swobodę i naturę, która rośnie i żyje, a nie tylko wygląda.

Sianie dzikich kwiatów w uporządkowanej przestrzeni miejskiej ma w sobie coś anarchizującego i punkowego. To gest sprzeciwu, wymierzony przeciwko ustalonemu porządkowi, bo dzikie kwiaty wnoszą w przestrzeń miejską chaos, ale również swobodę i wolność.

konkurs MMP
KV autorstwa Hanny Tretyak i Łukasza Grędy

W naszym projekcie wyraźnie są wpływy street artu, sztuki ulicy, bo to właśnie tam rozgrywa się walka, w której bierzemy udział. Naszym celem jest odmienić miasto, nadać mu nowy rytm, na dziko, z maską na twarzy, jeśli trzeba. To jest właśnie kwietna rewolucja!

– mówi Łukasz Gręda, Copywriter.

konkurs MMP
Opakowania na nasiona według pomysłu Hanny Tretyak i Łukasza Grędy

Wywodzimy się ze street artu, a do tego chcemy aby każdy dowiedział się o naszej inicjatywie. Dlatego naturalnym rozwiązaniem jest dla nas stworzenie serii miejskich murali

– dodaje Hania Tretyiak.

konkurs MMP
KV na muralu według pomysłu Hanny Tretyak i Łukasza Grędy

Wszystkie realizacje konkursowe można obejrzeć w Media&Marketing Polska nr 1(483).