Jak stworzyć komunikację dla marki z branży windykacyjnej?

Branża windykacji i zarządzania wierzytelnościami w Polsce rozwija się bardzo prężnie. Dotyczy to zarówno zwiększenia ilości wierzytelności, jak i wzrostu liczby firm windykacyjnych, które udoskonalają swoje usługi i starają się podążać z duchem czasu. Jednak branża ta nie budzi pozytywnych skojarzeń, a słowo windykator budzi głównie pejoratywne skojarzenia. Gdy pojawia się temat pieniędzy i spłaty długów, rosną negatywne emocje. Jak wobec tego stworzyć atrakcyjną komunikację dla marki w tak trudnym segmencie rynku?

Kampania reklamowa Ultimo

Do tematu odzyskiwania długów podeszliśmy w lekki sposób. Przygotowaliśmy kampanię, w której opowiedzieliśmy o świętowaniu życia bez zadłużenia. W spocie „Po kawałku” zaprezentowaliśmy bohaterów cieszących się codziennością dzięki możliwości ratalnej spłaty długów. Wykorzystując słodki tort, zobrazowaliśmy prosty mechanizm spłaty wierzytelności, tak by działania ULTIMO były dla widzów przejrzyste i zrozumiałe. Ponadto pokazaliśmy, że ULTIMO to wiarygodny doradca, który rozumie także osoby znajdujące się w trudnej sytuacji finansowej. Wszystko w myśl idei „friendly advertising”.

kampania reklamowa
fot. Schulz brand friendly, materiał własny

ULTIMO to lider zarządzania wierzytelnościami w Polsce. Firma jest częścią europejskiej Grupy B2Holding, która swoją działalność prowadzi także w Skandynawii oraz w Europie Środkowo-Wschodniej i na Bałkanach. Specjalizuje się w zakupie wierzytelności z sektora bankowego i telekomunikacyjnego, a także należności przeterminowanych. Celem kampanii była kontynuacja budowy rozpoznawalności marki. W jej ramach przeprowadziliśmy działania ATL, obejmujące telewizję oraz Internet.