Stąd Takie Dobre! – kampania launchowa nowej marki własnej Kauflandu

A jakby wrócić do czasów dzieciństwa i smaków, które nas ukształtowały? Teraz to możliwe. W naszej nowej kampanii dla marki Kaufland cofnęliśmy się do tego szczególnego okresu.

Stąd Takie Dobre to nowa marka własna firmy Kaufland. Skupia ona produkty regionalne, charakterystyczne dla Polski, pochodzące od sprawdzonych polskich producentów. W jej ofercie znajdują się m.in. produkty mleczne, mięsa oraz mrożonki. Marka wyraźnie kojarzy się z tradycją i smakiem rodzinnego stołu.

Kampania launchowa dla nowej marki Stąd Takie Dobre

W ramach kampanii opracowaliśmy komplet narzędzi i formatów 360. Przygotowaliśmy spoty telewizyjne, digitalowe oraz radiowe. Zaprojektowaliśmy również działania OOH, POS oraz komunikację w sklepach. Jesteśmy także autorami niestandardowych formatów ambientowych i działań digital. Natomiast agencja 19 Południk friendly connected odpowiada za przygotowanie brandingu całej marki i jej opakowań.

Nowe projekty opakowań mają za zadanie przywrócić wspomnienia smaków z czasów dzieciństwa. To też prosty sposób na identyfikację ponad stu produktów marki własnej, które znajdą się na sklepowych półkach.

Jak doszliśmy do oryginalnej formy spotu?

Inspiracją był dla nas zdecydowanie brief oraz świetny, charakterystyczny design nowych opakowań linii STD. W naszej strategii uznaliśmy, że ciekawa komunikacja wizualnych tropów wynikających z wzoru stosowanego na opakowaniach będzie kluczem do dobrej kreacji. W briefie Klienckim znalazło się jasne sformułowanie, z czym nowa marka własna Kauflandu ma się kojarzyć – to „powrót do tego, co wszyscy pamiętamy, do smaków dzieciństwa” – Stąd Takie Dobre! W oba aspekty – symetryczny etno-wzór z opakowań i powrót do pamięci o smakach dzieciństwa – świetnie wpisał się pomysł na KALEJDOSKOP, bo poczuliśmy, że wspomnienia to odbicia, symetrie, kolory, beztroska zabawa i smakowanie świata. Za takimi skojarzeniami podążaliśmy i z nich wykluł się „jak w kalejdoskopie” nasz pomysł.

– mówi Michał Gajewski, Creative Group Head.

Co tak gra?

Warstwa muzyczna to bardzo ważny element naszej kampanii. Dlaczego? Muzyka jest jednym z najmocniejszych, jeśli nie najmocniejszym, środkiem komunikacji, który działa bezpośrednio na emocje, wywołując z pamięci, to co wydawałoby się zostało zapomniane.

Od początku wiedzieliśmy, że poszukujemy czegoś transowego – z powtarzającym się motywem muzycznym. Dodatkowo, skoro mówimy o polskim dzieciństwie, polskim smaku, to mazurek od razu okazał się dobrym wyborem. Co prawda ten kawałek wylądował w naszym katalogu jeszcze przed pierwszym briefingiem… Łączy on wspomnienia (transowy, kolisty ruch melodii), polskość i nowoczesność.

– dodaje Michał Gajewski, Creative Group Head.

Przeboje w wykonaniu Schulza i Kauflandu

Jest to druga kampania z motywem muzycznym, którą przygotowaliśmy dla marki Kaufland. Pierwsze było zdrowe łupnięcie ze znanym hitem muzyki dance w kampanii „Sobota Superłup!”