Employer Branding w Social Mediach

Employer Branding w ostatnich miesiącach jest jak słowo klucz. Wszyscy wiedzą, że trzeba się nim zająć, ale mało kto wie jak. Zacznijmy więc od początku – czym jest Employer Branding? To nic innego jak budowanie pozycji marki jako pracodawcy i to dobrego pracodawcy. W tym miejscu można zadać sobie wiele pytań w stylu: Czemu to służy? Jeśli należysz do pracodawców, którzy zadają sobie to pytanie, oznacza to, że wszyscy szefowie firm, czytający ten tekst, mogą Ci uścisnąć dłoń i pogratulować tabunów potencjalnych specjalistów, którzy zapewne walą do Ciebie drzwiami i oknami.

Ok, wróćmy do meritum, czytasz to po to, żeby sprawdzić, czy udało Ci się odrobić wszystkie zadania lub po to, by dowiedzieć się co i jak powinieneś zrobić. No to zaczynajmy!

Zadanie 1. Dowiedz się kim są Twoi potencjalni pracownicy.

Zastanów się jakimi ludźmi są Twoi przyszli pracownicy. W jakim są wieku oraz jak duże mają doświadczenie? A może zatrudniasz setki różnych pracowników o różnych profilach doświadczenia i charakteru, co wtedy? Stwórz kilka person, nadaj im nazwy i postaraj się mówić do nich wszystkich. Hola, hola, nie naraz! W każdym poście mów do innej osoby językiem takim, jakim Twoja firma chce się komunikować. Jeśli więc planujesz prowadzić ekspercką komunikację do specjalistów i managerów dobrym rozwiązaniem będzie LinkedIn. Myślisz o komunikacji bardziej otwartej? Wybierz serwis Facebook. Pragniesz pozyskać studentów, którzy właśnie są na końcu swojej uniwersyteckiej kariery? Wybierz Facebook plus Instagram.

Zadanie 2. Strategia. Plan. Taktyka. Masz?

No dobrze, wybrałeś już serwisy społecznościowe, wiesz kogo chcesz zatrudniać w firmie. A czy wiesz, że każdy kanał Social Mediów charakteryzuje się odmiennym językiem? Dlatego staraj się nie duplikować treści. Planując język komunikacji zadbaj o jej „ludzki” charakter. Otwarta i bezpośrednia komunikacja, odpowiednio dopasowana do grupy docelowej, sprawi, że więcej osób będzie chciało się identyfikować z Twoją marką. Za przykład może posłużyć case firmy Brand24.

Zadanie 3. Prowadź aktywnie profil swojej firmy w Social Mediach.

Zacznijmy od powiedzenia sobie co znaczy aktywnie? Oznacza to publikowanie treści z pewną regularnością, za absolutne minimum uważam 1 post w tygodniu. Jeśli w Twojej firmie dużo się dzieje i myślisz o Employer Brandingu na poważnie to publikuj na serwisach typu Facebook czy Instagram co najmniej każdego roboczego dnia tygodnia.

Zadanie 4. Jak chcesz wyróżnić swoją markę?

Realizując działania w mediach społecznościowych pokaż indywidualny charakter Twojej organizacji. Zadbaj o unikalną identyfikację graficzną oraz komunikację uwzględniającą wartości, którymi kieruje się Twoja firma. Pamiętaj, że warto korzystać z najnowszych funkcjonalności, oferowanych przez serwisy społecznościowe. Może to być np. video 360 jako spacer po biurze, czy też zabawne Insta Stories z życia firmy. Media społecznościowe można również wykorzystać do niestandardowej akcji rekrutacyjnej. Ciekawy pomysł, precyzyjny wybór grupy docelowej i okazuje się, że Social Media są nieraz skuteczniejsze niż tradycyjne portale rekrutacyjne.

employer branding
fot. Rawpixel.com/Shutterstock, Inc.

Zadanie 5. Promuj markę również dzięki formom płatnym.

Content is the king, ale płatna reklama to prawa ręka króla w Social Mediach. Jeśli odrobiłeś powyższe zadania, to nie zapomnij, że Twoje treści nie wyświetlą sią organicznie osobom, do których chcesz trafić. Jeśli chcesz dotrzeć do specjalistów w swojej branży zastanów się nad reklamą na LinkedIn, np. w formie Direct Mail (średni open rate w Polsce – ok. 50%). A może chcesz dotrzeć do osób, które odwiedziły zakładkę kariera na Twojej stronie internetowej? Facebookowy piksel konwersji umożliwi Ci dotarcie do takiej grupy docelowej ze spersonalizowanym komunikatem. Jeśli nie potrafisz sam targetować reklam, zatrudnij specjalistów, pójdź na szkolenie, a najlepiej zleć to zadanie agencji.

Employer Branding wewnętrzny

Podsumowując, planując komunikację warto pamiętać, żeby nie koncentrować się wyłącznie na Employer Brandingu zewnętrznym (działania skierowane do potencjalnych pracowników), ale również uwzględnić wewnętrzny (działania skierowane do obecnych pracowników). Co da Ci budowanie marki pracodawcy wewnątrz swoich struktur? Pozwoli wyłonić ambasadorów Twojej marki, którzy sami zaczną chwalić się w Social Mediach swoją pracą oraz firmą, w której pracują. To pracownicy są najbardziej wiarygodnymi przedstawicielami Twojej firmy.

Na koniec najważniejsza rzecz: we wszystkich działaniach EB bądź autentyczny! To jest warunek konieczny do tego, aby zagwarantować sukces budowania Twojej marki pracodawcy w mediach.

Powodzenia!

Newsletter

Najnowsze wieści bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Schulz brand friendly, z siedzibą w Krakowie, ul. Na Zjeździe 11.

FreshMail.pl