Ekologiczny trend w reklamie

Ekotrend objął już wszystkie dziedziny naszego życia. Są ekologiczne kosmetyki, detergenty, ubrania, środki transportu, gadżety, a także ekologiczna żywność. My we współpracy z Okręgową Spółdzielnią Mleczarską w Piątnicy przygotowaliśmy kampanię ekologicznego mleka, podążając za potrzebami zwolenników świadomego odżywiania.

Zmiany klimatyczne, zaskakujące anomalie pogodowe i powolne wyczerpywanie się naturalnych źródeł energii zwróciło uwagę ludzi na przemiany, jakie zachodzą w środowisku naturalnym na skutek naszej działalności. Nastąpił odwrót od konsumpcjonizmu i nabywania kolejnych dóbr, a rozpoczęła się era świadomych wyborów, życia w tempie „slow” oraz edukacji ekologicznej. Zaczęliśmy oszczędzać wodę i energię, segregować odpady oraz przyglądać się etykietom żywności. Na rynku pojawiły się ekogadżety, ekosamochody i ekodizajn, a w jego ramach m.in. meble tworzone z butelek PET. Coraz popularniejsza staje się również ekologiczna, nieprzetworzona żywność bez zbędnych barwników, konserwantów i niepożądanych „E”.

Żywność w wersji eko

Przez ostatnie siedem lat wartość rynku żywności ekologicznej w Polsce wzrosła trzykrotnie, a prognozy zakładają, że w 2018 roku przekroczy miliard złotych. Jednak udział żywności ekologicznej w całym polskim rynku spożywczym wynosi zaledwie 0,3%. Dla porównania ten sam segment w Austrii stanowi 6,5% rynku, a w Danii aż 8,4%.

Mimo że wielkość rynku produktów ekologicznych w naszym kraju jest stosunkowo mała, rośnie liczba firm, które produkują żywność z certyfikatami, a konsumenci coraz chętniej je kupują*. Od kilku lat obserwujemy wzrost świadomości konsumenckiej oraz zainteresowanie zdrowym stylem życia – odpowiednią dietą, ćwiczeniami oraz właściwą ilością snu. Masowo wyruszyliśmy na ścieżki biegowe, do pracy dojeżdżamy rowerem, chętnie odwiedzamy siłownie, a w sklepach analizujemy składy przekąsek, serków czy napojów. Jesteśmy o wiele bardziej świadomi niż jeszcze kilka lat temu i niełatwo nas oszukać.

Ekotrend spowodował też poszerzenie oferty ekologicznych produktów w sklepach wielkopowierzchniowych. Niegdyś można je było dostać w pojedynczych, specjalnych delikatesach prosto od rolników czy producentów, co wpływało również na ich wysoką cenę. Dziś hipermarkety czy dyskonty posiadają specjalne ekodziały, w których można znaleźć jedynie zdrową żywność w znacznie niższej cenie.

ekologia w reklamie

Ekologia z Piątnicy

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy, odpowiadając na potrzeby konsumentów, wprowadziła na rynek mleko ekologiczne, dla którego przygotowaliśmy kampanię promocyjno-informacyjną. W kreacji odwołaliśmy się do silnego trendu autentyczności w reklamie i zaprezentowaliśmy, jak wygląda piękna polska wieś oraz życie szczęśliwych krów. Pokazaliśmy klientom, że ekologiczne mleko może smakować jak dawniej.

Ekologia w reklamie

Pierwsza część kampanii, która rozpoczęła się w listopadzie 2017 roku, realizowana jest w radiu, prasie oraz Internecie. Wiosną ruszy jej kolejny etap w stacjach telewizyjnych. Kampania współfinansowana jest z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa Inwestująca w obszary wiejskie.

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy pod obecną nazwą funkcjonuje od 1981 roku. Produkuje wyroby mleczarskie takie jak serki wiejskie, śmietany, serki śmietankowe czy twarogi. To jedna z najnowocześniejszych i najszybciej rozwijających się firm mleczarskich w Polsce.

* [http://inquirymarketresearch.pl/eko-trend-rosnie-sile/], Inquiry Market Research, „Rynek żywności ekologicznej w Polsce”

Newsletter

Najnowsze wieści bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Schulz brand friendly, z siedzibą w Krakowie, ul. Na Zjeździe 11.

FreshMail.pl