Wojciech Kotala w MMP

W styczniowym wydaniu Media&Marketing Polska Wojciech Kotala, nasz CEO prognozuje jak będzie wyglądał rynek reklamy w 2018 roku.
Ponadto w magazynie znalazły się także słowa pochwały dla naszego klienta – Wawelu, który podbił serca redakcji MMP pozytywną rewolucją w komunikacji i zmianą składu produktów.

Wideo w internecie nadal napędza całą reklamę online. Jaki format/narzędzie będzie w stanie odebrać mu miano dźwigni e-reklamy?

Perspektywa roku to za mało, aby zdetronizować video, ale ten format będzie ewoluował. Stylistycznie – coraz więcej będzie „ zwykłych scen” dla których inspiracją jest kontent tworzony przez użytkowników, a coraz mniej wystudiowanych i bogatych scenograficznie spotów. Strategicznie – coraz częściej to sieciowe video będzie początkiem i pretekstem kampanii, a TV tylko kontynuacją i dopełnieniem. Formatowo – zaczerpnięte z sieci długości (3,7,10s) zastąpią epickie opowieści.

W którym kierunku będzie ewoluować oferta serwisów SVOD (np. Netflix) w celu wzmocnienia pozycji na polskim rynku?

Prognozuję istotny wzrost lokalnych produkcji – tylko one są w stanie przyciągnąć szersze grono odbiorców i jednocześnie budować percepcję ciekawego kontentu. Ciekawe, czy na polskim rynku pojawią się eksperymenty z równoległymi premierami filmów na platformach i w kinach – byłby to czynnik hamujący tryumfalny marsz kina w Polsce do góry, na rzecz serwisów VOD. Trendem, który ku mojemu zdziwieniu bardzo wolno się rozwija jest trend kontentu serialowego tworzonego pod dyktando widzów (w skali całego kraju na przykład) lub fabuły rozwijającej się zależnie od wyborów indywidualnych dokonywanych na interfejsie.

Rynek TV charakteryzuje w Polsce stabilizacja pod kątem wpływów z reklam. Czy przewidują państwo marginalizację tego kanału i w jakim odstępie czasu?

Obserwuję ciekawe zjawisko, czyli zwalnianie slotów przez największych, transferujących wydatki do digitalu i wypełnianie tej luki przez mniejsze, często lokalne firmy. W warunkach relatywnie taniej telewizji, zarówno emisyjnie jak i coraz częściej produkcyjnie – taki trend będzie się wzmacniał.

Smartfon, to gadżet, który dokonał rewolucji w reklamie i komunikacji. Co będzie następne i z jakiego powodu?

Obstawiam z jednej strony rozproszenie digitalowej rewolucji na całe spektrum internetofthings, z drugiej zaś mocny rozwój wspominanych już interfejsów głosowych. Alexa, Siri, ale też przenośne interfejsy głosowe (np. towarzyszące nam w samochodzie) staną się czymś więcej niż gadżetem.

Przed nami mundial w Rosji. Wytypuj trzy najlepsze drużyny tego turnieju.

Godząc serce i rozum, obstawiam dobry brązowy medal dla polskiej drużyny. A finał – tradycyjny i bez niespodzianek – cały świat za Brazylią, a wygrają Niemcy.

Cały magazyn dostępny jest tutaj.

Newsletter

Najnowsze wieści bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Schulz brand friendly, z siedzibą w Krakowie, ul. Na Zjeździe 11.

FreshMail.pl